June 03, 2009

New Life, New Environment, New People

Long time not updating. 2 weeks I think. I've quite busy these 2 weeks. I started working on 25th May. Means last week. This is the 2nd week.

1st day to work, I woke up very early in the morning. At 7.00am, I already in the lrt. Because, I really don't know how much time it would take to reach there. So as a caution (supaya x dipecat di hari pertama), I woke up early. But, I reach there (Phileo Damansara) at 8.00am. Guess what? My working hour is 9am-6pm. I arrived 1 hour early. Waaa..so semangat lar. Luckily, I have Farah, Kema, Bahi and Ronnie with me. So, we took breakfast and lepak2 at kedai mamak until 9am. Masuk je ofis, kami disuruh ke bilik meeting. Plus 2 J2EE boys and 1 chinese guy, 8 of us start a new day today. After a briefing and signing contract session, we are assigned to several tasks. Task dia install2 software je, tp nye smpai kol 7 lbih kami dok situ. Kesimpulannye, 1st day dtg awal, balik lambat. Memang pekerja cemerlang betul..^^

2nd day and seterusnya, mcm biasa je. We try to adjust the time. Task?? Meeting. Belajar sistem. Belajar flow. Belajar coding. Macam2 kena belajar. Mmg byk bnda baru nk belajar. Until ari khamis, Farah dpt offer kerja lain. Kat Shah Alam. Mmg sedih la. Sampai hatimu Farah meninggalkan ku di sini bersama2 rakan2 ter'chenta' ini..uwaaa. Plannye nak sewa rumah bersama. Tapi akhirnye, semuanya tak menjadi kenyataan. Atas pelbagai aral yg melintang dan menegak, Dayah and I decided utk ulang alik je la dari Sentul ni. Kecewa mmg kecewa. But, life must go on..huh

Updating on previous entry, last week I mean, after a few days I start working at Firium, this one guy called me and ask me whether I'm interested to work with him or not. Guess who? Absolutely! Mr. Eric botak! Of course la, I said I'm not interested. Dengan berlagaknye I said, I'm working already..muahaha. Then, 2nd call from him was on the next day. Ape lagi la si botak ni nak?? He ask me whether I had another friends who's looking for a job. I said 'NO. All of my friends already get the job.' Sorry la, kalo ade pon kawan2 yg tgh cari keje, I'm not going to introduce them to you. WTH?? After all the ****s thing you have done to us. Baru skang terhegeh2 nak cari org. Maybe, many people outside very eager want to work with you. Go and hire them. I don't give a damn!

Finally, congrats to all my classmet. Akhirnye, kite semua dpat tmpat and yg plg penting, tak payah bayar balik duit PSMB.haha. And good luck to all. Kpd yg baru start kerja on 1st June, selamat bekerja. Btw, special tuk Madi : Semoga cepat sembuh + cepat mula kerja.^^




13 comments:

Anonymous said...

hahahhaa~
trpksa la kte ulang alik sentul ye~
yg penting kak ucuk brsih dh blik die n aku xtau smpai bl jd brsih g2..muahaha..
xpe2..kte ley bgn kul 6.45 dh skang..huahua..
semoga anda ceria di firium tnpa farah disisi..haha..
aku pon nk wish ke madi jgk r
:~get well soon..cpt2 kje mcm kami ni sbb kami nk mu blnje goldon blue plk..muahaha..

sekian dr sy:kace yg comey

Lea Chan said...

waaaaaa ade topic baru...komen jgn x komen..komen jgn x komennn..hahaha marah r tu debab.mmg spesies same ngan dayah ni.keje ngarap org blanje je weh.yg dah keje tu la blanje...
aku pon nak wish ke madi gak r
:~ suke sgt mu gelok ke org,mu tido gok..nape x ajak aku skali..baru best layan lentok same2.get well soon bro!

//--ni blog madi ke blog rozy..?? hahaha

Rozy^^ said...

hujung bln ni la weh, kite tngu dayah belanja..haha.

ni blog rozy ok. Tp, madi share 5% la. Aku kasi dia tempat tuk luah perasaan.haha

Lea Chan said...

alo2~~2nd attempt to comment..
siot aku dah komen sblom bace..ada org offer keje tuhh..tp dah buat t**k sape yg nak keje tu kan.
em..btol2 tunggu mokcik tuh.ko ngarap org je.ingat pandanglah seseorang itu dr sudut kejujuran/keihlasannya..jgnlah kita...aaa mula nak ceramah ni.hahaha

si tenang said...

uits!
salam sume..nak menempel gak..x aci laa sy dipinggirkan..wey kwn2..eric botak tuh pon ade call sy laa..pastu sy ckp sy da ade tmpt utk OJT..huhu!seryes dia desperate nk pkai org..tp sape suh wat durjana kan satu ketika dulu..ahahaha~~
kwn2..walopun sy terasa bahagia kembali ke bangi..tp rase lonely tu tetap ade..windu same kowang..uwaaaa!!!
cni pon bleh bg ucapan utk madi ek??k laa..
to madi: sila lah cpt sembuh..tugas yg anda berikan kpd sy terasa agak berat..huhu~ semput nk tunggu resos ckup utk bina rmh agam wira lvl 20..lagi2 ngn produksi tanaman yg dh negatif..laen2 kg sy still leh handle except for "My Town"..termenung jap..huhu~

Lea Chan said...

uhh time kasih la si tenang oii rindu kat aku..haha perasan siot..leh lak sembang kampung kat sini..ingatkan keje la td..woi debab..hahaha

si tenang said...

haha..yer incik faisal..sama2 kasih.. :p
faisal..mu xde keje ke?? hahaha~

Rozy^^ said...

Faisal mmg xde keje Kinah weh..Dia tiap2 ari dok opis yg serupe library tu..Senyap je. Kesian btol. Dahla kena tol 8 hingget..muahahaha

Lea Chan said...

skang dah bising weh..dah divide department.mmg la 8 inggit sbb jauh bkn "djat". huhuh 8 inggit kan bole beli "sonut"..silap2 "paha" pon dapat..hahaha marah r tu.

Si Tenang said...

x paham laa..nape nk marah plak???

Rozy^^ said...

abaikan je Kinah si Pesal tu..Dia mmg kesengalan sket..haha

Lea Chan said...

aku tgk mcm kinal ni plak yg sengal.haha

Rozy^^ said...

"kinal"..isk3..sonut..sonut..

Post a Comment